Wednesday, December 10, 2008

Surat Siaran


10 Disember, 2008
Dari Meja Setiausaha Agung,
Pindaan Pelembagaan
Mesyuarat Agung Dwitahunan ke- 6 Persatuan Karyawan Perak pada 29 Jun yang lalu, juga telah meluluskan usul bagi bagi meminda perlembagaan iaitu Jawatan Ketua 1, Ketua 2, Setiausaha 1 & 2. Pindaan Perlembagaan itu telah diluluskan oleh Pendaftar Pertubuhan Malaysia Cawangan Perak Ruj. PRK/126/91 (59) pada 23 Oktober, 2008. Kini Jawatankuasa Persatuan Karyawan Perak mengandungi barisan Jawatan seperti berikut:
a) Seorang Presiden
b) Seorang Timbalan Presiden
c) Seorang Setiausaha Agung
d) Seorang Timbalan Setiausaha Agung
e) Seorang Bendahari
f) 9 Ahli Jawatankuasa
Antologi Puisi- Sempena 25 Tahun Sultan Perak
Persatuan Karyawan Perak (Karyawan Pk) akan menerbitkan sebuah ‘Antologi Puisi’ Sempena 25 tahun Pemerintahan Sultan Perak. Projek akan diselenggarakan oleh Prof Dr. H.j Muhammad Bukhari Lubis dan Dr. Hj. Talib Samat. Sehubungan itu, Saudara/Saudari adalah dipelawa untuk menghantar seberapa banyak puisi atau gurindam tidak lewat pada 25 Februari, 2009 kepada penyelenggara di alamat Fakulti Bahasa, UPSI, Tanjung Malim atau kepada Setiausaha Agung seperti alamat di bawah atau Email: abdullahms@perak.gov.my. TEMA: Berkaitan dengan DYMM. Paduka Seri Sultan Perak (Pelbagai aspek) Sumbangan daripada saudara/saudari amat diharapkan. Insya-Allah pada tahun hadapan dua ( 2) buah Antologi akan dilancarkan serentak sekiranya menjadi kenyataan.
Antologi Puisi ‘Suara Kita’
Setelah penerbitannya tergendala sekian lama kerana masaalah kewangan, akhirnya antologi ini telah masuk giliran untuk dicetak. Semoga anda bersabar menanti kemunculannya pada tahun hadapan. Kepada penyumbang-penyumbang adalah diminta supaya e-melkan alamat anda ke karyawanpk@yahoo.com/ untuk kemudahan pehak penerbit menghantar naskah percuma nanti.
Muhasabah Diri
Sebagai seorang Ahli Persatuan Penulis, kita ada tanggungjawab yang sewajarnya diambil perhatian, di bawah ini dicatatkan beberapa tanggungjawab sebagai seorang Ahli :
1) Menuntut Ilmu
2) Banyak membaca
3) Sentiasa prihatin dan ambil tahu perkembangan persatuan
4) Sertai aktiviti
5) Sedia menerima arahan pemimpin
6) Hadir mesyuarat, dan
7) Yang terpenting sekali ialah menjelaskan yuran tahunan sebanyak RM2.00 setahun. Tak banyakkan! Sudahkan anda berbuat sedemikian. Sila hubungi Bendahari seperti alamat berikut: Mohamad Paris Bin Arshad, No.12, Jalan Bunga Raya, Taman Indah, 31000 Batu Gajah.
Salam sejahtera

Setiausaha Agung
Onn Abdullah, Lot 153, PSRN Tawas Permai 10,
RPT Kg.Tawas Tambahan, 30010 Ipoh.
Tel: 016-5360864
Email: abdullahmas@perak.gov.my
mailto:mas_onn@yahoo.com.my
Blog :masonn37.blogspot.com
masabadi.blogspot.com

No comments: